Tietoa meistä

Edustamme opetus- ja kulttuuriministeriön hallinnonalan virastojen työntekijöitä. Yhdistyksessämme on lähes 200 jäsentä ja on siten OKM:n hallinnonalan suurin yhdistys. Yhdistyksemme toimintaa ohjaa hallitus.

Jäsenemme työskentelevät opetus- ja kulttuuriministeriössä, Opetushallituksessa, Celiassa, Museovirastossa, Suomenlinnan hoitokunnassa, Kansallisarkistossa sekä Taiteen edistämiskeskuksessa ympäri Suomen. Näillä työpaikoilla jäsenistöämme edustaa paikallinen luottamusmies. Lisäksi meillä on jäseniä monilla yksittäisillä työpaikoilla.

Opetus- ja kulttuuriministeriön ammattiosasto JHL Ry 626 uudistui vuoden 2019 alusta kun Museoviraston ja Suomenlinnan hoitokunnan sekä Kouluvirastojen (Kolvi) ammattiosastot liittyivät opetus- ja kulttuuriministeriön ammattiosastoon. Vuoden 2024 alusta myös Kansallisarkisto yhdistyi ammattiosastoon.